Als bedrijf moet je tegenwoordig op elk moment bereikbaar zijn voor je klanten. Die verwachten dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is, zowel telefonisch als via diverse kanalen op social media. Dat heet customer care. Zelfs als een bedrijf het meest uitgebreide digitale systeem heeft om vragen van klanten zo goed mogelijk te beantwoorden, is het meestal niet mogelijk om die centrale 24/7 bemand te houden. Dat is te duur en er is ook niet genoeg personeel beschikbaar. In de praktijk blijkt bovendien, dat de drukte in de nachtelijke uren bij de meeste bedrijven meestal behoorlijk terug loopt.
Uitbesteden customer care
CBMK heeft een grote afdeling customer care ingericht, die in staat is om de klantenservice van een bedrijf buiten kantoortijden over te nemen. Het is simpelweg een kwestie van omschakelen, waarna alle kanalen om worden geleid naar de customer care service van CBMK. In die centrale worden dezelfde procedures gehanteerd als bij de klantenservice van de opdrachtgever. Ook storingsmeldingen komen op de juiste afdelingen van de opdrachtgever terecht. Zodra de opdrachtgever zijn activiteiten de volgende dag hervat kan de eigen klantenservice van het bedrijf de meldingen weer afhandelen.
Verlengstuk van jouw bedrijf
De dienstverlening van CBMK zorgt ervoor dat de klantcontacten van jouw klanten als het ware via een verlengstuk naar alle tevredenheid worden afgehandeld. Alle kanalen kunnen worden ingezet, dus telefonie, e-mail, live chat en de vele beschikbare social media kanalen. Een klant zal niet merken of hij te maken heeft met een medewerker van de afdeling customer care van CBMK of met een medewerker van jouw bedrijf. Om de afdelingen customer care van CBMK en jouw bedrijf goed op elkaar te laten aansluiten moeten er wel goede procedures worden ontwikkeld en die moeten ook goed op elkaar worden afgestemd.