Als je kind drie jaar is mag je hem/haar aanmelden voor de basisschool. Vanaf het vierde jaar zijn ze welkom en vanaf jaar vijf is het verplicht. Als ouder wil je graag een basisschool die bij jouw normen en waarden past. Je wilt het beste voor je kind. Als directeur van een basisschool wil je dat jouw school opgemerkt wordt. De vraag is alleen, hoe bereik je de ouders van kinderen die binnenkort naar de basisschool gaan? Het beste hiervoor is een nieuwe marketingstrategie. Er zijn veel innovatieve manieren, maar in dit geval is er één die hiervoor geschikt is, en dat is Instagram!
Waarom Instagram?
Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met hun volgers en alle andere Instagram gebruikers, deze foto kan worden geliket en gedeeld. Op deze manier kan het duizenden mensen bereiken. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram en natuurlijk ook voor jouw werk. Op deze manier kan je het commercieel inzetten. Foto’s of video’s van wat jij belangrijk vindt op jouw basisschool kunnen online gedeeld worden. Ook kan je bijvoorbeeld foto’s van je leerlingen delen of bijzondere activiteiten. Als mensen dit tegenkomen en dit leuk vinden kunnen ze het liken of doorsturen naar vrienden. Op deze manier kan je veel mensen bereiken. Je kunt mensen triggeren om contact op te nemen en/of langs te komen bij jou.
Waarom Chatkracht?
Chatkracht dient hierbij als externe klantenservice voor de bedrijven. Zij kunnen werk ontnemen en dat zal er voor zorgen dat er meer tijd overblijft. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over bijvoorbeeld de werkwijze op jouw school. Chatkracht gelooft dat een persoonlijke benadering het verschil kan maken in de klantervaring. Door bezoekers een persoonlijke, empathische en snelle service aan te bieden, maak je de klantervaring compleet. Het bieden van een goede klantenservice is essentieel geworden. Als je klantenservice uitbesteden overweegt, bekijk dan of Chatkracht dé partij is voor jou.